måndag 9 januari 2012

dagen innan skolan börjar

Som sagt idag är de sista dagen på lovet, och skoldagen börjar med lite idrott på morgonen alltid lika trevligt!
Idag tillbringas dagen med att försöka göra lite på Svenska C samt försöka bli helt klar med Psykologi B och Samhäll C, jag vet att jag är så sent ute men de ska vara inlämnade denna vecka så jag hoppas ja hinner beta av dem tills dess. Sedan har jag en religions uppgift som jag måste leta lite fakta till..-.-
Usch det är mycket redan nu innan skolan har börjat.. hur ska detta gå tänker man ?
Men det är sista terminen och sedan är man fri, dock kommer nog denna termin inte bli den lättaste jag känner tvärtemot just nu, det kommer att bli den jobbigaste någonsin. Man ska försöka få upp betygen in i det sista och samtidigt som man jobbar stenhårt med detta ska man hinna med projektarbetet..
Projektarbetet har jag bestämt mig att jag ska sitta med 4 timmar i veckan hädanefter , ska planera in det vecka för vecka så jag verkligen tar tag i det.
Men detta är inte bara min lathet och skoltrötthet som spelar in, det är mycket annat också.
Fan så skönt det ska bli att ta studenten, men efter det så väntar större bekymmer..
Vad ska man plugga till? Vart ska man plugga? Vart ska man bo? Kan man flytta? Ska man börja jobba istället? När ska jag göra min GMU?
VAD VILL JAG GÖRA?
Det är många frågor och jag vill inte tänka på hur många som har problem eller kommer ha svårigheter med dessa framtidsfrågor..
Jag har klart för mig hur jag vill ha det och vad jag vill göra, frågan är bara om det någonsin kommer att uppfyllas..
Jag hoppas verkligen =)
För just nu har jag ingen andra plan, men de får man väll börja fundera på lite smått ifall liksom...
// Evelina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar